IBCG | Turquality Programına Kabulde Tarihi Değişiklik
1997
page-template-default,page,page-id-1997,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

Turquality Programına Kabulde Tarihi Değişiklik

Turquality Programına Kabulde Tarihi Değişiklik

 

Ekonomi Bakanlığı altında “10 yılda 10 dünya markası” vizyonu ile yaklaşık 14 yıl önce başlayan Turquality programına ön başvuruların kabulünde radikal diyebileceğimiz değişiklik yapılarak başvuruda bulunan şirketin (organik bağı bulunan şirketleri dahil) son üç takvim yılında ihracat yapmış olması şartıyla, son üç yıllık ortalama ihracat tutarının 3 Milyon USD’ın üzerinde olması, şartı getirildi.  Bu ön şart ile Türkiye’de tanınmış ancak yurtdışına henüz yeni giren başarılı Türk markalarının kısa vadede Turquality desteklerinden faydalanmalarının önü kapanmış oldu. Hali hazırda Turquality’de olmakla beraber 3 milyon USD’nin altında ihracat geliri olan markaların durumu ise henüz belirsizliğini koruyor.

 

 

Kaynak: 2006/4 SAYILI “TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURTDIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ”E İLİŞKİN UYGULAMA USUL VE ESASLARI GENELGESİ

 

2006/4 SAYILI “TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURTDIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI
İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA
TEBLİĞ”E İLİŞKİN UYGULAMA USUL VE ESASLARI GENELGESİ’ne ulaşmak için tıklayınız.